HAVNELAGERET

Da vi begynte å jobbe med Havnelageret var lokalet var tomt, og prosjektet hadde ikke navn.
Med bakgrunn i eiernes planer og drømmer, utviklet Mr. Who navn, logo og visuell identitet.

Folk fra Fredrikstad snakker med hjertet om byen sin. I researchfasen traff vi mennesker som kunne fortelle oss hvordan ting var, hvordan ting er, og hvordan ting burde være. Vi forstod at Fredrikstads første gastropub bare ville lykkes om den føltes som en naturlig del av Fredrikstad.

Profilen er inspirert av byen og lokalets historie. “Vegetar”-logoen og heisekranene ble tatt med inn i designet, sammen med farger og fonter som representerer et “levende gamledager”. Bokstavene i logoen ble håndtegnet etter en skrifttype vi fant på på veggen til et gammelt bryggeri. Logoen følger en tradisjon fra 30-tallet, sterkt regulert av det gylne snitt.

Alt dette er idag synlig i menyer, skilting, ølbrikker og annet materiale du ser når du spiser en bedre middag med lokalt brygget øl på Havnelageret.

Vi samarbeidet tett med interiørarkitekt Bjørn Oskarsson hos Dråpe Design, for et helhetlig uttrykk.

Kunde: Fred­riks­borg Eiendom
Prosjekt: Havnelageret
Fotograf: Paal Audestad

Leveranser:
Grafisk profil
Navn
Nettsider
Restaurantmateriell
Reklame