Høsten 2017 entrer herremerket FRAM det norske markedet.
Mr.Who har utviklet merkevarens identitet. I tillegg til identiteten er det Mr. Who som har designet den visuelle profilen og markedsmateriell.

Det fantes en tid før masseproduksjon, en tid da ting ble laget for å vare.
FRAM er en hyllest til den tiden –  vi vil bringe den tilbake.

Historie
Fridtjof Nansen er en av verdenshistoriens mest kjente nordmenn. Han var oppdager og en pionér innen biologi, klimaforskning, og humanitært arbeid. Ekspedisjonen med polarskipet Fram (1893-96) står som en av historiens mest hasardiøse – og vellykkede oppdagelses-
ferder. Nansen var ekspedisjonens visjonære leder og designet utstyr og klær for de ekstreme forhold. Etter 3 år gjennom isødet i Arktis vendte han og mannskapet tilbake til Norge som folkehelter. Med Nansen som inspirasjon har vi designet en visuell identitet som bygger på historien men samtidig er moderne.

Kunde: FRAM
Prosjekt: Identitet og konseptutvikling

Leveranse:
Design
Konseptutvikling
Markedsføring
Rådgivning