David-Andersen er en av Norges eldste gullsmeder og bærer med seg lang tradisjon og mye historie. Vi har vært så heldige å få jobbe med kjedens identitet og merkevare. I den anledning har vi utarbeidet ny brand story, slagord, reprofilering og kampanjer.
Kunde: David-Andersen
Leveranse: Visuell identitet, Brand Story, Brand Movie, Kampanje, Slagord
DAVID-ANDERSEN BRAND STORY
Vår historie begynte på slutten av 1800-tallet, da David Andersen fra Toten startet som gullsmed i Kristiania. Hans brennende engasjement for håndverket og evnen til nytenkning inspirerte
medarbeiderne hans. Dette resulterte i en bedrift som vokste raskt, med godt renommé og høy kompetanse. David Andersen høstet internasjonal anerkjennelse og rakk å oppleve selskapets 25-års jubileum før sin død i 1901.
Siden den gang har hans arvtagere drevet David Andersen videre. I dag er det femte generasjon og dermed hans tippoldebarn som holder arven i hevd. To verdenskriger, mange tusen barnedåper, kjærlighetserklæringer og giftemål senere, er vi her fortsatt.
Vi har designet og produsert smykker siden 1876 – fra nasjonalromantikken til postmodernismen. Vi har vunnet verdensutstillingen, levert bordutstyr til Oslo Rådhus – og produsert blant annet «libelleskålen» som er utstilt på
Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design.
Vår historie er dypt forankret gjennom generasjoner. Våre medarbeidere har ikke bare en arbeidsplass, de ivaretar arven samtidig som de bidrar til å utvikle oss videre – hver eneste dag. På denne måten har David Andersens tradisjoner, nytenkning og håndverk skapt smykker som har blitt varige vitnesbyrd om kjærlighet og relasjoner i snart 150 år.
UTTRYKK FOR KJÆRLIGHET SIDEN 1876